Czy szkolenia mogą nie spełnić oczekiwań uczestników..?

  • -

Czy szkolenia mogą nie spełnić oczekiwań uczestników..?

Jak się okazuje „sprzedaż” i rolę handlowców w procesie sprzedaży można rozumieć na kilka sposobów. Oto kilka przykładów, z jakimi do tej pory się spotkałem.
• Sprzedajemy energię elektryczną. Handlowcy siedzą za biurkami i odpowiadają na mailowe zapytania klientów. Przygotowują także oferty do przetargów. Nie mają bezpośredniego kontaktu z klientem. Czasami odbierają do klientów telefony i wyjaśniają niejasne kwestie.
• Sprzedajemy ciągniki i inne maszyny rolnicze. Ciągniki stoją na placach przez salonami sprzedażowymi. Praca handlowców polega na odpowiadaniu na zapytania mailowe, przygotowywaniu ofert, odbieraniu telefonów od potencjalnych klientów. Prezentują także maszyny tym klientom, którzy przychodzą do salonu.
• Sprzedajmy paszę dla zwierząt. Handlowcy spędzają większość czasu w terenie. Odwiedzają duże gospodarstwa hodowlane. Rozmawiają z właścicielami (często rolnikami) i starają się ich przekonać do złożenia u nich zamówienia. Dostarczaniem pasz zajmuje się logistyka.
• Sprzedajmy ubezpieczenia. Handlowiec siedzi w wynajętym lokalu przy urzędzie i podpisuje umowy ubezpieczenia AC i OC z użytkownikami pojazdów, którzy zgłaszają się do niego.
• Sprzedajmy reklamy internetowe. Handlowiec wykonuje pracę polegającą na dzwonieniu do różnych firm starając się sfinalizować sprzedaż reklamy internetowej przez telefon.
• Sprzedajmy różne produkty…Sprzedawcą jest osoba stojąca za ladą w sklepie spożywczym.

Oto tylko kilka przykładów tego jak jak można sprzedawać. Sprzedaż to sprzedaż. Produkt lub usługa ma znaleźć się „w rękach” klienta. Celowo piszę „w rękach”, bo dzisiaj przez sprzedaż rozumie się także podpisanie umowy na wynajem długoterminowy samochodu, który nie jest własnością klienta.

Firma szkoleniowa organizuje szkolenie otwarte ze sprzedaży. Nazwijmy jest „Skuteczny sprzedawca”. Mamy trenera sprzedaży, który ma opracować i poprowadzić do szkolenie dla zakładanej grupy dwunastu handlowców z różnych firm.
Oto kilka zagadek dla tego trenera:
• Jaki powinien być zakres tego szkolenia sprzedażowego?
• Czy można się spodziewać, że szkolenie spełni oczekiwania wszystkich uczestników?
• A jeśli część z nich to będę osoby poczatkujące? A pozostali to doświadczeni handlowcy?

AB


Kontakt

Tel.: (+48) 533 445 401