Szkolenia sprzedażowe nowej ery. Trener sprzedaży nowej ery.

  • 12 listopada 2017
  • Kategoria: Blog
  • 0 Komentarzy
  • Autor: dreamcode

20170526_222207

Mamy dzisiaj więcej sprzedających niż kupujących. Rośnie poziom kompetencji klientów. Wiedzą dużo na temat produktów i usług a także potrafią lepiej negocjować stawiając trudne do spełnienia warunki. Firmie, która chce sprzedawać swoje produkty nie wystarczą już handlowcy. Nie wystarczą nawet dobrzy handlowcy. Musi posiadać bardzo dobrych a nawet wybitnych handlowców. Najlepiej urodzonych handlowców, dla których sprzedawanie jest proste i naturalne. Jednakże stawianie tylko na takie osoby i poszukiwanie ich na rynku pracy jest nieroztropne. Z tego chociażby powodu, że takich osób jest bardzo mało i nie jest możliwym stworzenie zespołu składającego się tylko z tego typu osobowości. Jest i dobra wiadomość – każdy może zostać handlowcem, bowiem handlowiec to zawód jak każdy inny. Ponieważ zaś nie istnieją szkoły kształcące handlowców (nazwa „handlowa” nie ma nic wspólnego z nauką prawdziwej sprzedaży), jedynym sposobem jest nauka tego zawodu na szkoleniach sprzedażowych oraz w procesie codziennej praktyki.

Zmienia się rynek i klienci, więc siłą rzeczy muszą zmieniać się także handlowcy. Szkolenia sprzedażowe, które realizowane były jeszcze dwa lata temu w roku 2017 mogą nie zaspokajać potrzeb firm, które chcą zwiększyć sprzedaż na coraz bardziej wymagającym rynku. Często zdarza się, że klienci firmy szkoleniowej oczekują, że podczas szkolenia trener w procesie facylitacji i konsultacji pomoże rozwiązać najbardziej palące problemy ich handlowców. Dlatego coraz częściej w miejsce dwudniowych, uprzednio skrupulatnie zaplanowanych szkoleń handlowych trener staje przed grupą osób, które pytają go: „No dobrze, ale weźmy taką sytuację (…). Co powinienem zrobić?”. W tej sytuacji omawianie procesu sprzedażowego, lejków, leadów, nawiązywania relacji i badania potrzeb przestaje mieć znaczenie. Oczywiście trener może trzymać się swojego scenariusza szkolenia i jednocześnie wymagać od uczestników aby trzymali się wcześniej ustalonego programu szkolenia. Tylko czy dobry trener powinien tak postępować? Czy może lepiej pomóc handlowcom w osiąganiu sukcesów? Czy trener sprzedaży powinien być skuteczny czy nie? Czym zatem jest skuteczność trenera? Jak powinniśmy ją definiować? Nauczyciel w szkole nie odpowiada za to czy przekazywana przez niego wiedza pozwoli jego uczniowi w przyszłości odnieść sukces. Nauczyciel realizuje program nauczania. Z kolei trener personalny czy sportowy jest przede wszystkim skupiony na efektach. Jaką strategię powinien zatem przyjąć trener przygotowując i prowadząc szkolenia dla handlowców?

AB.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *