Trzy elementy wpływające na sukces w sprzedaży

Trzy elementy wpływające na sukces w sprzedaży

Wprowadzenie Każdy handlowiec chce sprzedawać jak najwięcej, jak najłatwiej i jak najszybciej. Każdy handlowiec przechodzi odpowiednie szkolenia sprzedażowe (a przynajmniej tak powinno być). Każdy handlowiec uczy się także poprzez własne doświadczenie. Ale czy każdy...
Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu. Cz. III

Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu. Cz. III

Aktywną sprzedaż można ująć w pewien model będący sekwencją czterech prostych kroków: Obserwuj, słuchaj i wyciągaj wnioski Zadawaj właściwe pytania i słuchaj odpowiedzi. Rekomenduj odpowiednie usługi (produkty, rozwiązania). Oddalaj zastrzeżenia i finalizuj. W tym...
Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu. Cz. II

Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu. Cz. II

W pierwszym artykule poświęconym sprzedaży aktywnej w hotelu starałem się zwrócić uwagę na to, że aby pracownicy aktywnie sprzedawali potrzebny jest odpowiedni systemu motywacyjny. Kolejnymi dwiema kwestiami są: Zmiana przekonań i nastawienia pracowników do sprzedaży....
Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu?

Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu?

Ze względu na swój zawód, a także zainteresowana wiele podróżuję i jestem częstym gościem hoteli. Różnych. Tych tańszych, przydrożnych, jak i tych pięciogwiazdkowych w różnych częściach świata. Na pewno wiele różni te miejsca. Ale bez względu na standard hotelu wciąż...
Perspektywa Pięciu Potrzeb – co motywuje klientów do zakupów?

Perspektywa Pięciu Potrzeb – co motywuje klientów do zakupów?

Perspektywa Pięciu Potrzeb – co motywuje klientów do zakupów? Patrząc na wielkość sprzedaży niektórych produktów i ich ciągle rosnące ceny mam czasami wrażenie, że człowiek rodzi się z potrzebą posiadania laptopa, smartfona i 65-cio calowego telewizora 4K. To samo...
Szkolenia dla hotelarzy – motywacja, postawa a kompetencje

Szkolenia dla hotelarzy – motywacja, postawa a kompetencje

Poziom motywacji pracownika hotelu, a szkolenia dla hotelarzy Jak wspomniałem na koniec ostatniego artykułu o szkoleniach dla hoteli, czasami motywacja pracownika recepcji, housekeepingu, SPA czy kelnera jest o wiele ważniejsza od kompetencji. Prowadząc szkolenia dla...
Dylematy handlowca. Cz III

Dylematy handlowca. Cz III

Spotykałem już handlowców, którzy byli gwiazdami. Sami generowali nawet 30% obrotu firmy. Kiedy mieli przeszkolić nowych handlowców musieli ściągać z Internetu gotowe szkolenia. Dlaczego? Bo nie wiedzieli co mają tym nowym przekazać. Przekazywali więc to, co...
Dylematy handlowca. Cz II

Dylematy handlowca. Cz II

Ze sprzedażą związany jestem od ponad dwóch dekad i nigdy nie spotkałem się z miejscem (firmą, organizacją), w którym modelowanie zachowań osób skutecznych sprawdziłby się w stu procentach i tutaj właśnie pojawiają się dylematy handlowca, na które rozwiązaniem mają...
Dylematy handlowca. Cz I

Dylematy handlowca. Cz I

Kiedy rozmawiam z handlowcami, czy to podczas szkolenia, czy podczas nieformalnych spotkań, często słyszę: „No właśnie i co w takiej sytuacji mam powiedzieć?”, „Jak mam sfinalizować transakcję, gdy ktoś kładzie mi kłody pod nogi?”, „I jak go przekonać?” itp. Są to...