Szkolenie sprzedażowe nowej ery

Szkolenia sprzedażowe nowej ery. Trener sprzedaży nowej ery.

Szkolenia sprzedażowe nowej ery i trener sprzedaży nowej ery to wyzwania przed którymi stajemy. Mamy dzisiaj więcej sprzedających niż kupujących. A obenice, w roku 2020, ten trend się nie zmienia. Rośnie poziom kompetencji klientów. Wiedzą dużo na temat produktów i usług a także potrafią lepiej negocjować stawiając trudne do spełnienia warunki. Firmie, która chce sprzedawać swoje produkty nie wystarczą już handlowcy. Nie wystarczą nawet dobrzy handlowcy. Musi posiadać bardzo dobrych a nawet wybitnych handlowców. Czy szkolenia sprzedażowe są w satnie sprostać temu wyzwaniu?

Jak to rozwiązać?

Najlepiej mieć urodzonych handlowców, dla których sprzedawanie jest proste i naturalne, i którzy nawet nie potrzebują szkoelń sprzedażowych. Jednakże stawianie tylko na takie osoby i poszukiwanie ich na rynku pracy jest nieroztropne. Z tego chociażby powodu, że takich osób jest bardzo mało i nie jest możliwym stworzenie zespołu składającego się tylko z tego typu osobowości. Jest i dobra wiadomość – każdy może zostać handlowcem, bowiem handlowiec to zawód jak każdy inny. Ponieważ zaś nie istnieją szkoły kształcące handlowców (nazwa „handlowa” nie ma nic wspólnego z nauką prawdziwej sprzedaży), jedynym sposobem jest nauka tego zawodu na szkoleniach sprzedażowych oraz w procesie codziennej praktyki.

Szkolenia zwiększające sprzedaż

Zmienia się rynek i klienci, więc siłą rzeczy muszą zmieniać się także handlowcy. Szkolenia sprzedażowe, które realizowane były jeszcze kilka lat temu w roku 2020 mogą nie zaspokajać potrzeb firm, które chcą zwiększyć sprzedaż na coraz bardziej wymagającym rynku. Często zdarza się, że klienci firmy szkoleniowej oczekują, że podczas szkolenia sprzedażowego trener w procesie facylitacji i konsultacji pomoże rozwiązać najbardziej palące problemy ich handlowców. Dlatego coraz częściej w miejsce dwudniowych, uprzednio skrupulatnie zaplanowanych szkoleń handlowych, trener sprzedaży staje przed grupą osób, które pytają go: „No dobrze, ale weźmy taką sytuację (…). Co powinienem zrobić?”. W tej sytuacji omawianie procesu sprzedażowego, lejków, leadów, nawiązywania relacji i badania potrzeb przestaje mieć znaczenie. Szkolenie sprzedażowe staje się miesjce, w ktorym rozwiazauje się problemy sprzedażowe.

Oczywiście trener sprzedaży może trzymać się swojego scenariusza szkolenia sprzedażowego i jednocześnie wymagać od uczestników aby trzymali się wcześniej ustalonego programu. Pojawiają się zatem następujące pytania:

  • Czy trener sprzedaży powinien tak postępować?
  • Czy może lepiej w czasie szkolenia sprzedażowego pomóc handlowcom w osiąganiu sukcesów?
  • Czy trener sprzedaży powinien być skuteczny czy nie?
  • Czym zatem jest skuteczność trenera?
  • Jak powinniśmy ją definiować?

Nauczyciel w szkole nie odpowiada za to czy przekazywana przez niego wiedza pozwoli jego uczniowi w przyszłości odnieść sukces. Nauczyciel realizuje program nauczania. Z kolei trener personalny czy sportowy jest przede wszystkim skupiony na efektach. Jaką strategię powinien zatem przyjąć trener sprzedaży przygotowując i prowadząc szkolenia sprzedażowe dla handlowców?

Arek Bednarski

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *