utworzone przez Arkadiusz | Gru 8, 2020 | Kategoria-wpisow
Definicja Nie ma jedynej właściwej i bezapelacyjnie bezdyskusyjnej odpowiedzi na to jak sprzedawać. Ale na pewno bardzo ważnym czynnikiem jest coś, co moglibyśmy naukowo określić jako „Wskaźnik płynności” (WP). Na WP składają się: poziom zaangażowania ze strony...
utworzone przez Arkadiusz | Paź 19, 2020 | Blog
Kryzys wg JFK Jak zapewne pamiętasz ze wstępu do książki, podczas wystąpienia w Indianapolis 12.04.1959 roku przyszły prezydent Stanów Zjednoczonych John. F. Kennedy powiedział: „Pisane w języku chińskim słowo »kryzys« składa się z dwóch znaków. Pierwszy odznacza...
utworzone przez Arkadiusz | Paź 16, 2020 | Kategoria-wpisow
Czym jest porażka? Jeżeli nie masz teraz takiego poziomu sprzedaży, jakiego oczekiwałeś, to jest to porażka? Jeżeli nie realizujesz planów sprzedażowych, to jest to porażka? Jeżeli nie możesz się umówić na tyle spotkań, ilu trzeba, aby zrealizować plan, to jest to...
utworzone przez Arkadiusz | Paź 10, 2020 | Blog
BATNA BATNA to pojęcie pochodzące z negocjacji, może być bardzo pomocne w prowadzeniu rozmowy telefonicznej, szczególnie w czasie kryzysu. Jest to akronim słów: Best Alternative To a Negotiated Agreement, czyli: najlepsza alternatywa dla negocjowanego porozumienia. W...
utworzone przez Arkadiusz | Paź 7, 2020 | Kategoria-wpisow
Zaczynamy! Handlowcy dzielą się na dwie zasadnicze grupy: Ci, którzy preferują kontakt F2F. Ci, którzy wolą rozmawiać przez telefon. Jest jeszcze trzecia grupa, czyli ci, którym jest to obojętne, ale tych jest na tyle mało, że nawet jeżeli ich pominiemy w tym...
utworzone przez Arkadiusz | Paź 3, 2020 | Kategoria-wpisow
Przytaczaj przykłady Jak pamiętasz z poprzedniego rozdziału, argumentowanie i przekonywanie w czasach kryzysu to niełatwe zadanie. Możesz być bardziej efektywny, gdy: przytaczasz przykłady; sugerujesz; dajesz do myślenia. Jak może to wyglądać w praktyce? Przytaczając...
utworzone przez Arkadiusz | Wrz 30, 2020 | Kategoria-wpisow
Na temat tego, czym są wywieranie wpływu i manipulacja, napisano tak dużo, że powtarzanie lub przytaczanie tego, co już zostało powiedziane, nie ma większego sensu. Tylko że mamy kryzys… I trzeba sprzedawać… I jak to robić bez choćby niewielkiego wywierania wpływu na...
utworzone przez Arkadiusz | Wrz 26, 2020 | Kategoria-wpisow
Wyznacz swój cel i BATNĘ Wyznacz swój cel, czyli to, co chcesz uzyskać. Określając cel, weź pod uwagę możliwe konfiguracje, rozwiązania, modele, formy, terminy płatności, czas dostawy itd. Przygotowanie do rozmowy telefonicznej lub spotkania handlowego sprawi, że...
utworzone przez Arkadiusz | Wrz 23, 2020 | Kategoria-wpisow
Doświadczenie uczy, że: Należy znać swój produkt, branżę klienta i aktualną sytuację w gospodarce, a także dowiedzieć się, czego klient może potrzebować. Jeżeli trwa kryzys, warto wiedzieć, jakie wiążą się z tym konsekwencje dla gospodarki jako całości i dla branży...
utworzone przez Arkadiusz | Wrz 16, 2020 | Kategoria-wpisow
W normalnie funkcjonującej gospodarce Twój potencjalny klient to ktoś, komu Twój produkt pomoże w osiągnięciu (zdobyciu) czegoś. Dlatego możecie wspólnie poszukiwać tych potrzeb i proponować rozwiązania. W kryzysie nie ma na to miejsca. Jeżeli klient nie...
Najnowsze komentarze